iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

رابطه رسانه ها با روابط عمومی ها باید تقویت شود

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضعیف بود ن ارتباط بین روابط عمومی ها با رسانه ها، بر تقویت ارتباط این دو تاکید کرد و گفت: با این اقدام تولیدات با محتوا و اطلاع رسانی دقیق تر و سریع تر انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، حسن محرابی عصر سه شنبه در دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و دست اندرکاران روابط عمومی در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است با اشاره به انتشار مطبوعات در گذشته و ارتباط آنها گفت: در گذشته به جای اینکه دستگاه های دولتی به رسانه ها کمک کنند خودشان یک نشریه را منتشر می کردند. ، امروز نیز باید رسانه ها توسط بخش های غیر دولتی اداره و منتشر شوند.


وی با بیان اینکه عدم ارتباط بین روابط عمومی ها و رسانه ها و ندیدن همدیگر مشکلاتی را فراهم می کند بر تقویت ارتباط این دو تاکید کرد و گفت: رسانه و روابط عمومی لازم و ملزوم یکدیگرند.


به گفته وی خبرنگاران برای انتشار دقیق اخبار نیاز به اطلاعات صحیح و موثقی دارند که این اطلاعات باید از طریق روابط عمومی ها در اختیار خبرنگاران رسانه ها قرار گیرد.


مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با بیان اینکه گاهی اوقات روابط عمومی ها وظیفه رسانه را انجام داده و برعکس رسانه ها کار روابط عمومی را انجام می دهند تاکید کرد که هرکدام از اینها باید به وظیفه خود عمل کرده و در کار دیگری دخالت نکنند ، چرا که با این وضع اطلاعات دقیق تر به مخاطبان رسانده می شود.


محرابی تصریح کرد که در بحث رسانه ها اعتقاد داریم که باید مستقل عمل کنند ، اگر قرار باشد کار رسانه و روابط عمومی تداخل داشته باشند بدون شک خروجی آنها با مشکل مواجه خواهد شد لذا معتقدیم رسانه استقلال خودش را حفظ و روابط عمومی هم اینگونه باشد. فقط ارتباطشان را تقویت کنند چراکه در این ارتباط به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.


مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد در پایان پیشنهاد کرد اگر روابط عمومی ها می خواهند کار رسانه ای را بدانند آمادگی داریم فعالان این حرفه را آموزش رسانه ای داده و در مقابل نیز در حوزه روابط عمومی اگر این امکان باشد خبرنگاران را برای آموزش این حرفه معرفی نماییم.


در ادامه این مراسم با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *