iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

چهار مهارت یک مدیر خوب

 كارشناسان مي گويند مديران بايد چهار مهارت بسيار مهم براي حفظ كاركنان و اجراي يك كسب و كار سودآور داشته باشند:

1. گوش دادن
مهارت هاي ارتباطي براي مديران خوب ضروري است، اما تعداد بسيار كمي از دوره هاي ارتباطي بر روي مهارت هاي گوش دادن تمركز مي كنند. مديران خوب بايد با دقت به صحبت ها و نظرات كاركنان خود گوش دهند و برقراري ارتباط مناسب با كاركنان سبب وفاداري بيشتر و به اشتراك گذاشتن نظرات و ايده هادر محل كار مي شود.

2. اذعان به مهم بودن
اذعان به مهم بودن نظرات كاركنان” يك ابزار موثر براي مديريت است. اين موضوع در ارايه ايده هاي جديد و دريافت بازخورد منظم از كاركنان بسيار اثرگذار است. اگر كاركنان احساس كنند كاري كه انجام مي دهند مهم است، اين امر كمك مي كند تا آنها با انگيزه بيشتر به انجام كار بپردازند.


3. ايجاد انگيزه
توانايي ايجاد انگيزه در كاركنان  بسيار مهم است. ايجاد انگيزه مي تواند بسيار الهام بخش براي انجام كارهاي بزرگتر باشد.

4. بازخوردگيري

بايد زماني براي بازخوردگيري عملكرد كاركنان در نظر گرفته شود. انجام درست كار، خلاقيت و نوآوري، وفاداري و داشتن انگيزه قوي در انجام كارها در ارزيابي‌ها مي‌تواند بسيار مهم باشد. ارزيابي، به مديران امكان مي‌دهد تا وضعيت كسب و كار خود را با كاركنان ارزيابي كند. مديران خوب و كارآمد، فيدبك را غنيمتي براي اصلاح كارها قلمداد مي‌كنند.

گوش دادن با دقت، ايجاد انگيزه در كاركنان و ارايه بازخورد به طور منظم برخي از صلاحيت هاي كليدي مديران خوب براي گرفتن بهترين نتيجه از كاركنان و يك كسب و كار مولد است.


مهدی باقریان

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *