iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

 پیام رییس انجمن متخصصان روابط عمومی به بیست و سومین نشست روابط عمومی شهرداری های کلانشهرهای کشور

1-E-87878er5454erer78 (273)

 مهدی باقریان، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در پیام رسمی خود به بیست و سومین نشست روابط عمومی شهرداری های کلانشهرهای کشور آورده است:
همکاران و دوستان عزیز،
از طرف انجمن متخصصان روابط عمومی ایران و خودم، ایام و اوقات خوبی را برای شما آرزومندم.

روابط عمومی به عنوان هنری که با رفتار تک تک ما و شما عجین است، دوران گذار خود را از نوباوگی به نوجوانی و جوانی و از سنت و گذشته ی کم تاثیر خود به دوران نوین و اثربخش تر طی می کند.
امروزه در هر اتفاق و رخداد مهمی نام و نقش روابط عمومی به صورتی برجسته و موثر به چشم می خورد و کسانی که قرار است در مشاغل حساس مدیریتی ایفای نقش کنند، یا آموزش مهارت های ارتباطی می بینند و یا مشاوران ارتباطی و رسانه ای خود را از میان کارگزاران خبره هنرهشتم بر می گزینند.


خوشبختانه مدیریت یکپارچه شهری در بسیاری از کشورها و شهرهای بزرگ و از جمله کلانشهرهای مطرح جهان به دست شهرداری ها و شوراهای شهری سپرده شده و اموری چون اداره شهر در ابعاد مختلف اجتماعی، انتظامی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و حتی آموزش شهروندان بدانها واگذار شده است؛ موضوعی که نقش ارتباطی شهرداری ها با مردم را در جایگاه اول قرار داده و باعث شده مردم خود نقشی مهم و موثر را در اداره شهر بدست گیرند. به همین دلیل “روابط عمومی شهری” نیز به گونه ای استثنایی در حال گسترش است. بدون شک این موضوع نویدبخش آینده ای بهتر در کشورداری و در شکل کوچک تر آن اداره شهرها و مناطق شهری در قالب یک مجموعه واحد و در عین حال متکثر به لحاط مدیریت ارتباطات شهری خواهد بود.


در جهان امروز با نقشی که عملا شهرداری ها و شوراهای شهر در اداره شهرها بر عهده گرفته اند،‌ اتفاقات بزرگی در مدیریت شهری ارتباط مدار رقم خورده است و ما می توانیم ادعا کنیم تا اندازه ای به آنچه می خواسته ایم در کشور خودمان و حتی در منطقه جغرافیایی گسترده تری در میان کشورهای همسایه دست پیدا کرده و این افتخار را به دست آورده ایم که می توانیم در این خصوص در بحث های مدیریتی کلان شهرهای جهان هم حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ حرفی از جنس ارتباط و نظراتی که از اندیشه های مرتبط با روابط عمومی و مردمداری نشات گرفته و آینده ای روشن تر را برای همه شهروندان رقم می زند.


اینک و در موقعیتی که واحدهای روابط عمومی و هسته های ارتباط آفرین در همه نهادها و سازمان ها جایگاه و نقش خود را بیش از پیش پیدا کرده اند و در شهرداری ها و امور شهری هم بدان اقبال بیشتری نشان داده می شود، باید گفت فراگیرشدن روابط عمومی می تواند شروعی برای یک کار بزرگ باشد؛ فراگیری و گسترشی که ما را به سوی استقرار یک نظام ارتباطی مردم مدار و شهروند محور پیش خواهد برد و هسته اصلی آن بر اعضای متخصص و آگاه به منظور طراحی و پرورش ایده های جدید و پیشبرد طرح های خلاقانه تکیه دارد و امروز و این نشست می تواند آغازی برچنین نگاه جامع و گسترده ای باشد تا انشاءالله روابط عمومی را در جایگاه اصلی و شایسته خود بنشاند و آن را جزیی موثر از هر سیستم و نظام موثر اجتماعی و شهری قرار دهد.


دوستان ما امروز و در این نشست می توانند این برگ از تاریخ فعالیت حرفه ای خود را در چنین فضای دوستانه و مثبتی علامت بزنند و مطمئن باشند که اگر به روابط عمومی کارآمد و پویا رو کنند در کار و پیشه خود موفق تر خواهند بود.


صمیمانه برای تک تک برگزارکنندگان و شرکت کنندگان عزیز در این نشست آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

با تشکر
 مهدی باقریان
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران
5 خرداد1394

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *