iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

برنامه های کلی نخستین جلسه شورای سیاستگذاری همایش «بررسی نقش روابط عمومی و تبلیغات در صنعت بانکداری»

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) هادی کمرئی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری همایش «بررسی نقش روابط عمومی و تبلیغات در صنعت بانکداری» که به میزبانی اداره کل روابط عمومی بانک دی برگزار شد طی سخنانی برنامه های این همایش را تشریح کرد. مشروح سخنان دبیر همایش در ادامه آمده است:


نقش روابط عمومی در نظام بانکی جایگاه ویژه و خاص خودش را دارد. نظام بانکی کشور در حوزه اقتصادی تلاش های خوبی داشته و مسئولیت های بسیار زیادی را به عهده گرفته است و خوشبختانه روابط عمومی ها در نظام پولی و بانکی کشور اگر بخواهیم قیاس بکنیم، با سایر روابط عمومی ها از رشد و بالندگی خیلی خوبی برخوردار بوده اند. اما هنوز هم نکاتی وجود دارد. به هر حال جا دارد همه ی ما با یکدیگر تلاش کنیم تا به آن نقطه ایده آل که مدنظر است، دست پیدا کنیم.


آقای رییس جمهور نیز در جلسه ای که با مدیران ارشد دولت داشت، تاکید بسیار زیادی بر اهمیت روابط عمومی و حوزه اطلاع رسانی داشتند و اینکه به هر حال برنامه ها و سیاست های دولت و خدماتی که صورت می گیرد، به نحو مطلوبی به مردم اطلاع رسانی شود و مردم را در جریان قرار بدهند.


علاوه بر این، جلسات متعددی با حضور اعضا و گروه های فعال روابط عمومی در شورای اطلاع رسانی دولت به صورت دوره ای در رابطه با نقش و جایگاه روابط عمومی در حال انجام است که همه اینها نوید روزهای خوبی را برای روابط عمومی کشور به ویژه در نظام بانکی را می دهد.


همچنین در جلسه ای در وزارت اقتصاد مباحثی در رابطه با تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها مطرح شد و در حوزه اقتصاد نیز در شورای مشورت تعاملاتی صورت گرفت که این هم بیانگر توجه ویژه دولت نسبت به حوزه اقتصاد و هم چنین نظام پولی و بانکی کشور است.


روابط عمومی ها به طور کلی دارای اهداف مشترک، برنامه های مشترک و ساختار و شرح وظایف مشخص هستند. اما نکته ای که وجود دارد و یک مقدار هم احساس می کنیم ضرورت دارد، این است که روابط عمومی های نظام بانکی باید به سمتی حرکت کنند که نگاه تخصصی و حرفه ای به فعالیت های روابط عمومی در حوزه ویژه و مختص نظام بانکی و پولی کشور داشته باشند. بر روی این موضوع مدت ها در انجمن متخصصان روابط عمومی بحث شد و به همین منظور همایشی تحت عنوان بررسی نقش روابط عمومی و تبلیغات در صنعت بانکداری مطرح شد که پیش نویس آن تقدیم همه همکاران شده است. این تنها یک پیش نویس و تفکر خامی است که دوست داریم با مشارکت مدیران روابط عمومی این موضوع تکمیل شود.

برنامه های همایش
در انجمن متخصصان روابط عمومی وقتی این موضوع مطرح شد، عنوان کردیم که این همایش در قالب یک بسته پیگیری شود.
اولین بحثی که در این بسته مورد توجه قرار گرفت برگزاری یک همایش یکروزه است. پیشنهاد ما این بود که دوستان فعال در روابط عمومی نظام بانکی در برگزاری این همایش همچون گذشته به صورت خیلی جدی، فعال و تخصصی حضور پیدا کنند و سعی کنیم در این همایش از حضور کارشناسان خیلی خوبی که در روابط عمومی نظام بانکی داریم، بهره کافی ببریم تا فرصتی برای تعامل و ارتباط با روابط عمومی های نظام بانکی فراهم شود. این همایش فرصت خوبی برای انتقال تجارب و همچنین تغییر رویکرد و دستیابی به نگاه های تخصصی و جدید در این حوزه است.

موضوعات کلی همایش در چهار زمینه پیش بینی شده است که یکی تدابیر و راهبردها، ابزارها و تکنیک ها، کسب تخصص یا حرفه ای گرایی روابط عمومی در نظام بانکی مدنظر است. در منشور اخلاقی نیز که در هفته گذشته در انجمن متخصصان روابط عمومی تصویب شد، در آنجا نیز یکی از بحث های مورد تاکید، بحث حرفه ای گرایی نسبت به فعالیت های روابط عمومی است تا روابط عمومی ها بتوانند نقش ویژه ای را در سازمان خودشان ایفا کنند. بحث بعدی بازگشت سرمایه است که به صورت سرمایه های اجتماعی، مالی و انسانی است. در واقع در اینجا به صورت کلی و کلان دیده شده است.


بحث دوم برگزاری کارگاه های آموزشی است که دو یا سه پیشنهاد اولیه در این رابطه داشتیم که یکی در حوزه های اطلاع رسانی و خبرنویسی اقتصادی است. پیشنهاد دوم در رابطه با کمپین تبلیغاتی و تدوین استراتژی های تبلیغاتی است. به هر حال این فرصتی است که یک انسجام و هماهنگی داشته باشیم تا بتوانیم جایگاه روابط عمومی ها را ارتقا دهیم و همچنین بتوانیم راهکارها و استراتژی هایی را تعریف کنیم که هم به دولت کمک شود و هم اینکه مباحث تخصصی خودمان را دنبال نمائیم.


بحث سوم، برپایی نمایشگاه در حاشیه این همایش است تا در آنجا آخرین دستاوردها، برنامه ها و نکاتی را که روابط عمومی ها در نظام بانکی دارند، ارایه دهند که خود فرصت بسیار خوبی است.


بحث چهارم، برگزاری پنل های تخصصی است که با حضور کارشناسان بسیار خوبی که در نظام بانکی وجود دارند،برگزار می شود.


برنامه پنجم، با توجه به اهداف تعریف شده در این همایش، پیشنهاد ما این بود که فضای رقابتی بین روابط عمومی ها را نداشته باشیم. نگاهی که به این همایش است نگاهی حرفه ای، تخصصی و فنی می خواهیم باشد. این همایش یک همایش درون خانوادگی است و در واقع نظر ما این بود که بخش رقابتی نداشته باشیم. اما به رسم ادب و احترام از پیشکسوتان روابط عمومی در نظام بانکی تجلیل می شود.


برنامه ششم، تلاش ما بر این است که سه کتاب همزمان با برگزاری این همایش منتشر کنیم که جزییات آن بعدا اعلام خواهد شد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *