iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

بانکداری تلفن همراه یک انقلاب با جنبه های بسیار

 GEMALTO، رهبر جهان در امنیت دیجیتال، با یک راهنمای نوآورانه تلفن همراه، راهنمای پرداخت GEMALTO Netsize معرفی کرده است تا به ارایه بینشی از این نوع بانکداری برای کاربران، اپراتورهای تلفن همراه، بانک ها، شرکت های کارت اعتباری و بازرگانان کمک کند.


GEMALTO- «محبوبیت گوشی های هوشمند افزایش در استفاده از تلفن همراه را نشان می دهد.» به همین دلیل است که این راهنما تصویر بزرگی از امنیت تلفن همراه، هویت، حفظ حریم خصوصی و تجارت اجتماعی را بررسی می کند، در حالی که بر روی کیف پول تلفن همراه، در برنامه های خرد و انتقال پول، صدور صورت حساب اپراتور و پیام رسانی، و همچنین ارتباطات میدانی نزدیک(NFC) تمرکز می کند.


محبوبیت گوشی های هوشمند و دسترسی به ارتباطات داده ها، دستگاه های تلفن همراه ارزشمندی را برای خرید مصرف کنندگان، بانکداری شخصی، معاملات تجاری، و پرداختی های نظیر به نظیر را ایجاد کرده اند.


مشتریان از تلفن همراه برای لذت بردن از خدمات ارایه شده توسط مشاغل و ارایه دهندگان اطلاعات استفاده می کنند، در نتیجه اپراتورهای تلفن همراه فرصت های اضافی را برای درآمد زایی از طریق خدمات شبکه خود ارایه می دهند.


دستگاه های تلفن همراه شکل حیاتی از ارتباطات جهانی امروز هستند. VISA تخمین زده است که تا سال 2020، پرداخت های تلفن همراه بیش از 50 درصد از معاملات کاربران تلفن همراه را تشکیل می دهد. این روند نیاز دارد که صنایع برای موفقیت تجاری خود یک استراتژی تلفن همراه را جایگزین کنند.


بانکداری تلفن همراه: روبرو شدن خدمات مالی با کیف پول الکترونیکی
گزیده ای از کتاب:

بانکداری تلفن همراه یک انقلاب با جنبه های بسیار و بازیکنان بسیاری در میدان جنگ است. بازیکنان اصلی به غیر از بانک ها هستند؛ شرکت مخابرات، شرکت های اینترنت و فن آوری، خرده فروشان، و دیگران همه بخشی از این میدان جنگ در بانکداری تلفن همراه هستند.


بانکداری تلفن همراه یک اقتصاد در حال تغییر شکل با معرفی سیستم مالی به میلیون ها مصرف کننده است. در تعدادی از کشورها، شرکت هایی که بازارهایی را بدست آورده اند، بانک ها نیست؛ به جای آنها، ارتباطات هستند که منجر به ایجاد این راه ها شده اند.


از هم اکنون تا ده یا بیست سال آینده، بانکداری تلفن همراه در همه جا حضور خواهند داشت و بخش شفافی از زندگی مصرف کنندگان خواهند بود. این شرکت و یا به احتمال زیاد این کنسرسیوم که صاحب این روند است نه تنها از معاملات خود، بلکه از تمامی اطلاعاتی که تجارت تلفن همراه برای مصرف کنندگان و مزایای خود ایجاد می کنند، سود می برند. کسانی که موفق به دریافت یک پرش در بانکداری تلفن همراه نخواهند شد، پشت سر گذاشته می شوند.


چالش هایی برای بازیکنان غیر بانکی. بانک با رقبای جدید در خارج از بانک (گوگل، اینتویت، مایکروسافت، پی پال، و اسکور) روبرو است که مجبور به بدست آوردن کنترل هستند. آیا بانک این بازیکنان را به عنوان همکاران و یا رقبا در نظر گرفته است، تعدادی از همکاری در این صنعت با کنسرسیوم این صنعت تازه شکل گرفته همراه هستند، همه ی رقابت برای نفوذ کمی که مهارت ها و دانش به اشتراک می گذارند، ممکن است فراهم شود.


چالش های نظارتی. بانکداری تلفن همراه با تعدادی از چالش های نظارتی مواجه است. سوالاتی در مورد اینکه آیا تمامی موسسات مالی که بانک نیستند باید مجاز به ارایه خدمات بانکی بدون دخالت یک بانک هستند، با وجود اختیار برای تراکنش های الکترونیکی؛ چه قوانین بانکی یا اختیارات مخابراتی داشته باشند یا نه، بانک مرکزی چگونه می تواند عرضه پول را کنترل و از پول شویی جلوگیری ، برخی از سوالات که هنوز هم نیاز به توضیح دارد.

منبع مرجع: پی آر بنکینگ

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *