iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

 10 نکته برای داستانسرایی متعامل

روابط عمومی خوب تنها درباره ارسال پیام نیست، بلکه درباره گفتن داستان نیز هست. درباره آخرین کتاب خوبی که خوانده اید فکر کنید. آیا احساسات خاصی را هنوز درباره آن دارید؟ آیا هنوز در فکرتان باقی مانده است؟ آیا آن را با دیگران به اشتراک گذاشته اید؟ هیچ دلیلی نیست که یک پیام خوب روابط عمومی یا کمپین چنین کاری را انجام ندهد. در واقع، آنهایی که واقعا این کار را انجام می دهند موفق ترین ها هستند.


به منظور تولید داستان هایی که اثری بر روی مخاطب شما می گذارد، شما باید درکی از مبانی داستانسرایی داشته باشید. آلیسا آگوزینو، استادیار دانشگاه اوهایو شمالی در رشته روابط عمومی، برخی از نکات را در ارتباطات با شما به اشتراک می گذارد که می تواند به ما برای ساخت داستانی سریع و اثرگذار کمک کند.


1. ارتباطات بخشی از آرایش انسان است. آنهایی که جویای اطلاعات هستند در حال حاضر نیاز به برقراری ارتباط دارند.


2. برای آنها یک داستان آماده کنید که بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.


3. در داستان خود شفاف باشید. جزئیات را به گونه ای آماده کنید که همه خوانندگان آن را درک خواهند کرد اما همچنین آنها را برای یادگیری محتوای بیشتر دعوت کنید. این فرصت شما برای تولید پیام کنترل شده است که می تواند آن را به دیگران منتقل کند.


4. نشان دهید که تفاوت شما در چیست. بی نظیر بودن شما وجه تمایزتان از بقیه افراد است. این درباره شما نیست. به خاطر داشته باشید که بیشتر تعاریف روابط عمومی شامل برخی الفاظ است که درباره منافع مشترک هستند. مطمئن شوید که شما اشاره به ارتباط داستان با خواننده را فراموش نکرده اید.


5. شما می توانید هر داستان واقعی را ایجاد کنید. خوانندگان از خلق داستان شما رشد می کنند.به مخاطبان کلیدی خود گوش دهید و بگذارید که آنها به تولید محتوای شما با استفاده از داستان هایی که شما تعریف می کنند گوش فرا دهند.


6. همه چیز را در چند جلمه ابتدایی نگویید. بر خلاف گزارش های خبری، آخر داستان باید نیمی از زیبایی داستان را در خود داشته باشد. در سنین ما، جهان واقعی ما، داستان خود را قربانی این حقیقت که خط پایان داستان معمولا توسط مخاطبان خوانده نمی شود نکنید. بلکه اصالت داستانسرایی در لذتی است که خواننده در مسیر مطالعه داستان تا انتهای آن می برد.


7. به اجزای کلیدی گوش دهید و آنها را تنظیم کنید. زمینه های مشترکی که داستان شما می تواند با نقطه هایی متصل شود را پیدا کنید.


8. به سوال «بنابراین چه؟» پاسخ دهید. اگر یک داستان نقطه ای ندارد، بنابراین چرا نوشته شده است؟ به خوانندگان بگویید که موضوع چیست.


9. عناصر بصری سرگرم کننده هستند می توانند به گفتن داستان کمک کنند. مطمئن شوید که بیشتر محتوای شما دارای عناصر بصری هستند و آنها با نوشته خود تطبیق دهید و چیزی را درج کنید که در خاطر خواننده شما باقی بماند.


10. ساده بنویسد. اگرچه ممکن است شما بخواهید تحت تاثیر قرار دهید، نهایتا شما می خواهید که تجربه ای را با دیگران تقسیم کنید. نیازی نیست که داستانی طولانی و با زبانی پیچیده بنویسد.

http://www.shara.ir/view/13509/10-نکته-برای-داستانسرایی-متعامل

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *