iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

ترسیم الگوی روابط‌عمومی دربحران/ ضرورت حضور روابط‌عمومی در تصمیم‌سازی‌ها

مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها خود باید در همه عرصه‌ها حضور یافته و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند، از ترسیم الگوی روابط عمومی در بحران با همکاری رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، وحید رحمتی، مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر امروز(6 مهر) در نخستین جشنواره گلچین هلال که با حضور کارشناسان و مسئولان روابط عمومی‌های جمعیت هلال احمر استان‌های کشور در انزلی برگزار شد، گفت: باید برای گسترش فرهنگ گفتگو و مشارکت در روابط‌عمومی‌های هلال‌احمر، کارهای خوبی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه با تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در جمعیت هلال‌احمر از همه استان‌ها می‌خواهیم تا از این پس موضوعاتی که قرار است در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات استان‌ها اجرایی شود را با محتوایی عمقی و کیفی تنظیم کرده و برای برنامه‌ریزی منسجم تر به این شورا ارسال کنند، افزود: باید برپایی جشنواره‌ روابط‌عمومی‌های هلال‌احمر در سطحی گسترده‌تر ادامه یابد.

 

رحمتی اذعان کرد: مدیران و مسئولان استانی باید روابط‌عمومی را همواره در کنار سایر زیر مجموعه‌های خود ببینند و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه روابط‌عمومی‌ها خود در همه عرصه‌ها حضور یافته و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

 

وی تصریح کرد: روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر با تلاش و همکاری سایر روابط‌عمومی‌های استانی این جمعیت قصد دارد تا با همکاری نزدیک رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های شاخص کشور الگوی روابط‌عمومی در بحران را ترسیم کند.

 

رحمتی همچنین به ضرورت معرفی افراد و جوانانی که فعالیت‌های برجسته و شاخص در هلال‌احمر داشته‌اند اشاره و ادامه داد: با احساس این ضرورت و در جهت بسط و گسترش فرهنگ داوطلبی روزنامه شهروند به عنوان ارگانی که می‌تواند در همه صفحات آن ارزش‌ها و اهداف جمعیت هلال‌احمر را گسترش دهد، برنامه‌ریزی بلند مدتی در این زمینه دارد.

 

وی،  فلسفه فعالیت‌های آینده روابط‌عمومی‌های استانی جمعیت هلال‌احمر را بر پایه ترویج و گسترش ارزش‌های سازمانی دانست و گفت: اگر از این پس فردی در هر کجای کشور وارد جمعیت هلال‌احمر ‌شد باید به راحتی ارزش‌ها سازمانی ما از جمله نوع‌دوستی، صلح و فرهنگ مشارکت سازمانی را احساس کند.

 

رحمتی با مهم دانستن گسترش مشارکت سازمانی، فلسفه هلال‌احمر را داوطلب بودن اعضا آن عنوان کرد که باید در بین خواص و نخبگان جامعه نیز افزایش یابد و ادامه داد: بکارگیری خبرنگاران داوطلب برای انعکاس اخبار از برنامه‌های روابط‌عمومی‌های جمعیت هلال‌احمر استان‌ها است.

 

گفتنی است، در این جشنواره، روابط عمومی‌های جمعیت هلال احمر از 31 استان حضور داشتند که با داوری اساتید برجسته کشوری از دانشگاه خبر خادم المله و بیرانوند در حول 4 محور شامل ارتباط با رسانه، خبر نویسی، بهترین شیوه تبلیغات محیطی و عکس،  برگزار شد که مجتبی طحان از خوزستان به عنوان برتر برترین‌ها تجلیل شد و امید عظیمیان، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال گیلان رتبه دوم کشوری را در بخش تبلیغات از آن خود کرد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *